Вчора відбулась зустріч бізнес-активу ФРУ з новопризначеним очільником Державної регуляторної служби України Олексієм Кучером.
Під час зустрічі Олексій Кучер висловив прихильність до подальшої розбудови взаємовідносин бізнесу і держави, а також інституційної спроможності ДРС. Цей рік оголошено Президентом України роком дерегуляції підприємницької діяльності.
Генеральний директор ФРУ Руслан Іллічов зазначив, що ФРУ завжди була прибічником політики дерегуляції, регуляторної гільйотини. Саме ФРУ вперше запровадила Національний реєстр контролюючих органів, зробила аналіз адміністративних послуг з точки зору їх реальної вартості та процедур. Разом з тим, необхідно звернути увагу і на боротьбу з тіньовими ринками, які вводять в обіг контрафактну продукцію і фактично формують свої правила нечесної конкуренції для білих гравців, і в цих питаннях необхідно повертатись до регуляції. Є питання ринкового нагляду, який необхідно посилювати в деяких моментах. Тобто дерегуляція має бути розумною.
У питаннях взаємодії ДРС та бізнесу представники бізнесу звернули увагу на необхідність повернення до сталого формату взаємодії, який вибудовано протягом багатьох років.
Так, для бізнесу вкрай важливим є обов’язковість проведення узгоджувальних консультацій за наявності зауважень від бізнесу перед прийняттям рішень ДРС.
ДРС декілька років поспіль на системній основі була майданчиком, на якому бізнес мав можливість висловити свої аргументовані позиції до розробника проекту акту, до яких розробник прислухався, а ДРС мала можливість оцінити проект акту всебічно перед прийняттям рішення. Тому важливим є повернення до цієї успішної практики, яка добре себе зарекомендувала.
Також важливим і наступність і послідовність політики прийняття рішень Службою по проектах актів, які надсилаються повторно регуляторними органами, на які Службою раніше надано погодження/непогодження. Так, рішення ДРС про не погодження проекту акту є вагомою частиною доказової бази при оскарженні рішення органу державної влади у разі його прийняття з порушенням процедури, на якому фактично будується основна лінія захисту.
Свого часу також склалась успішна практика у питанні координації позицій, обміну інформацією з опрацювання і участі у розгляді урядовими комітетами та Урядом проектів регуляторних актів.
Сьогодні ДРС є доволі незручним партнером для регуляторних органів, оскільки фахівці ДРС прискіпливо ставляться до кожного проекту акту, який має ознаки регуляторного характеру при здійсненні аналізу відповідності проекту акту принципам державної регуляторної політики, аналізуючи АРВ, М-тест, реальні витрати бізнесу при запровадженні регуляції тощо. Тому регулятори намагаються оминати цей етап проходження проекту акта, зазначаючи, що проект не є регуляторним. Тому висновок ДРС про визнання проекта акта регуляторним є визначальним у питанні недопущення прийняття шкідливої та обтяжливої регуляції.
Під час зустрічі були обговорені галузеві питання компаній-учасників ФРУ у сфері телекомунікацій, харчової промисловості, виробництва, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, металургічної та гірничої промисловості тощо.
Олексій Кучер закликав представників бізнесу надати інформацію про необхідність перегляду нормативно-правових актів, які, на думку бізнесу, містять адміністративні бар’єри і порушують права суб’єктів господарювання. ДРС має значні повноваження відповідно до закону зупиняти дію таких регуляторних актів у разі невиконання рішення ДРС щодо усунення порушень принципів державної регуляторної політики. Ця спільна робота з рештою сприятиме підвищенню позицій України в Рейтингу Doing Business. ФРУ здійснить моніторинг таких актів і направить їх до ДРС найближчим часом.
Федерацією висловлено свою підтримку Олексію Кучеру та усій команді ДРС щодо усіх їхніх починань, направлених на захист бізнесу при здійсненні ним законної господарської діяльності.