28 березня Федерація знову зібрала виробничників та представників "Укрзалізниці". У залі засідань ФРУ буквально яблуку було ніде впасти. Понад 60 представників провідних вітчизняних підприємств та профільних асоціацій обговорювали проблемні питання імпортозаміщення та врегулювання договірних відносин із «Укрзалізницею» з керівниками її структурних підрозділів.
На засідання були присутні такі відомі в галузі підприємства як Білоцерківський завод «Трібо», Крюківський вагонобудівний завод, Дніпровагонмаш, «ХАРТРОН», корпорація «УкрІннМаш», «ФЕД», група компаній «Аурум», АзовМаш, «СКС», «Українська виробнича компанія», «Метал-Мейк» та багато інших.
Виробничники мають багато питань до «Укрзалізниці», які потребують термінового вирішення з тим, щоб діалог був по справжньому конструктивним. Адже аспекти імпортозаміщення, локалізації, кредиторської заборгованості «УЗ» перед виробниками, дотримання договірних зобов'язань залишаються вкрай актуальними.
Зокрема, Федерація готова систематизувати перелік продукції та підприємств, які братимуть участь в процесі імпортозаміщення. У свою чергу очікуємо від УЗ уточнений Каталог імпортозаміщення.
Говорили про необхідність активного запровадження середньострокового планування, у тому числі шляхом укладання рамкових угод, які б дозволили виробникам продукції для "УЗ" мати гарантії її придбання замовником, налагодити довготермінову співпрацю з та планувати свою участь у тендерах. Виробничі підприємства готові опрацювати перелік продукції, до якої доцільно застосовувати положення рамкових угод.
Гостро потребує вирішення питання заміни законодавства про сертифікацію та технічні регламенти щодо перевірки продукції на відповідність їх вимогам. Адже наразі радянські ГОСТи скасовані, а нові нормативні документи не затверджені. Тож було висловлено пропозицію до присутніх представників ФЕД, Науково-дослідного інституту вагонобудування та конструкторського бюро СКС надати свої пропозиції щодо шляхів вирішення питання. Домовилися продовжити обговорення цієї вкрай важливої теми на окремих робочих зустрічах.
Також підтримали пропозицію Крюківського вагонобудівного заводу звернутися до МЕРТ щодо запровадження у другому кварталі 2019 року пілотного проекту з середньострокового бюджетного планування та укладання відповідних договорів АТ "Укрзалізниця" з постачальниками складної техніки.
Розглядалося й питання можливості прийняття рішення щодо заборони ввезення вживаних вагонів походженням з РФ.
Учасники зустрічі зазначили, що багато з обговорених проблемних питань виходять за межі двосторонніх відносин "УЗ" та виробничників та потребують вирішення на державному рівні.
Сторони домовилися продовжити двосторонні консультації у робочому порядку та зазначили, що саме такі зустрічі, під час яких обговорюються конкретні речі та визначаються реальні кроки, необхідні, щоб зрушити важливі процеси – реальний шлях до індустріального розвитку України та зростання її промисловості та економіки.
Повне відео зустрічі - за посиланням.
https://www.facebook.com/UkrainianEmployers/videos/2090194504614765/