Велике будівництво в УЗ, на необхідності якого послідовно наполягала ФРУ. Саме про це йшлося сьогодні на форумі «Велике будівництво: нова залізниця» за участі Президента, керівництва Уряду та УЗ. Федерацію роботодавців представив член Президії Ради ФРУ, голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько.
«УЗ» урочисто прийняла від КВБЗ дизель-потяги ДПКр-3. В цих потягів довга та непроста історія", - зазначає гендиректор ФРУ Ruslan Illichov. - « У липні під час візиту на КВБЗ Федерація жорстко та публічно запитала Уряд та УЗ, чому ці сучасні красені дизель-поїзди ДПКр-3 замість того, щоб їздити та працювати, стоять на рейках на заводі.
Нагадаємо, що держава, 3 роки тому замовивши в КВБЗ цей та ще 5 таких чудових дизель-потягів, на той момент придбала лише один.
В результаті підприємство, залишившись з невикупленою продукцією, добудовувало потяги за власний кошт.
Вважали і вважаємо, що таких прикладів і таких історій не має бути.
Сьогоднішню ситуацію, коли ще 2 потяги вже прибули до замовника, а ще два очікують вже невдовзі і фінансування державою ще 100 пасажирських вагонів КВБЗ для Укрзалізниці (5 з них також вже передано замовнику) вважаємо правильним державним рішенням.
Це перший приклад того, що може означати Велике будівництво в УЗ.
Нагадаємо, саме Федерація роботодавців ще два роки тому виступила з ініціативою модернізації «Укрзалізниці» силами вітчизняних виробників.
Великі державні інфраструктурні проекти мають відповідати таким критеріям, як сприяння зайнятості, зростання економіки, інноваційність. І, звісно ж, локалізація виробництва та участь у інфраструктурній модернізації власної промисловості.
Модернізація УЗ всім цим критеріям відповідає. «Укрзалізниця» має значну кількість активів, але рівень їх зношеності сягає понад 90%.
Це надзвичайно масштабний проект з точки зору технологій та інвестицій. І вітчизняні виробники готові його реалізовувати.
Сьогодні на форумі Президент та Міністр інфраструктури озвучили дуже правильні речі.
Зокрема, йшлося про плани щодо державних інвестицій в модернізацію української залізниці обсягом 100 млрд. грн. До 2028 року планується закупити 46 тисяч нових вантажних вагонів (а рівень локалізації виробництва вантажних вагонів – більше ніж 95%), оновити тяговий парк, електрифікувати значну протяжність залізничних шляхів і модернізувати інфраструктуру. До 600 нових пасажирських вагонів для УЗ протягом двох років.
Але всі ці правильні речі стануть реальністю та принесуть користь економіці України лише за умови локалізації виробництва в Україні та участі у Великому будівництві в УЗ наших виробників.
Нові локомотиви, швидкісні потяги, рельси, вагони – все це нові робочі місця для українців. І все це ми вміємо виробляти.
І чудові дизель-потяги КВБЗ, з якими сьогодні із задоволенням фотографуються топ-чиновники, – наша гордість та свідчення спроможності української машинобудівної промисловості робити якісну сучасну продукцію за конкурентною ціною».