У ФРУ в партнерстві з колегами з Німеччини обговорили майбутнє енергетики та реальні інвестиційні проекти.
Федерація роботодавців України спільно з громадською спілкою «Східно-Європейська асоціація розвитку водневої економіки» та Німецькою асоціацією водню та паливних елементів - Deutscher Wasserstoff- und Brennstoffzellen-Verband (DWV) започаткувала Українсько-Німецький Бізнес-діалог із розвитку водневої економіки.
Ця програма передбачає значні об'єми експорту «зеленого водню» з України до Німеччини по існуючій газотранспортній системі, а також виробництво «зеленого аміаку» та «зеленого водню» з подальшим експортом судноплавними засобами.
Воднева енергетика — це напрям екологічного вироблення та споживання енергії, що використовує водень як паливо для транспортних засобів, задоволення енергопотреб житлового сектору, як живлення для побутової техніки тощо. «Зелений водень» виробляється з використанням відновлюваних джерел енергії, що мають великий потенціал для розвитку в Україні.
Разом з українськими компаніями німецька сторона планує масштабні інвестиції, а також передачу технологій для виробництва та транспортування «зеленого водню» у Німеччину.
«В Україні, на жаль, зелена енергетика, не вбудована в загальнодержавну систему. Тарифи в кінцевому результаті занадто великі і це є тягарем для держави. В Німеччині уряд розуміє, що майбутнє за водневою економікою, що базується на використанні відновлюваних джерел енергії. Реалізація спільних проектів у сфері водневої економіки дозволить експортувати до Німеччини «зелений» водень, розвивати економіку, створювати робочі місця, модернізувати газотранспортну систему», - сказав Голова Ради ФРУ Дмитро Олійник.
Голова правління німецької Асоціації водню і паливних елементів Вернер Дивальд розповів, що ЄС і, зокрема, Німеччина прийняли рішення до 2050 року припинити використання вуглеводневої енергії.
«Шість днів тому була прийнята Національна воднева стратегія Німеччини, буде запроваджуватися воднева економіка, що базується на відновлювальних джерелах енергії. І 60-70% водню необхідно буде імпортувати», - сказав він.
До 2030 року Німеччина зможе імпортувати «зелений» водень на суму понад 9 млрд євро на рiк. А до 2050 року експорт «зеленого» водню до країн Євросоюзу може складати 29 млрд євро на рік.
«В України у цьому плані унікальні можливості – у неї є газотранспортна система, зав'язана на державах ЄС. І газогін – це найдешевша можливість для транспортування», - підкреслив він.
«Розуміємо, що це непростий, але важливий проект для України. Тож готові доносити до Уряду та Парламенту інформацію щодо його актуальності, відповідної міжнародної позиції та ініціювати спільні рішення. Наше завдання – разом напрацювати дорожню карту, розуміння того, чого ми очікуємо від урядів України та Німеччини для реалізації цього проекту», - каже Голова Ради ФРУ Дмитро Олійник