Федерація роботодавців послідовно рухається у напрямку реального створення робочих місць. Учора зібрали у ФРУ найбільших виробників вагонобудівної галузі: ПрАТ «Азовмаш», ПрАТ «Крюківский ВБЗ», Группа компаній «АУРУМ», ДМЗ «Карпати», ТОВ «Перша логістична компанія», ТОВ «ТАС логістик», ТДВ «Попаснянський ВРЗ», ПАТ «Дніпровагонмаш», корпорація «УкрІннМаш», АТ «У.П.Е.К» та представників АТ «Укрзалізниця». Тема надважлива – оновлення вагонного рухомого складу та розвиток вагонобудівної галузі України.
На кону державна програма вартістю у 100 млрд. для української економіки, зазначив, відкриваючи зустріч Генеральний директор ФРУ Руслан Іллічов.
«Оновлення рухомого складу Укрзалізниці. Чому ми як Федерація роботодавців будемо всіляко підтримувати цю ініціативу на всіх рівнях ?
В умовах економічної кризи, перш за все, ми повинні шукати галузі-драйвери, галузі-мультиплікатори, які максимально забезпечують робочі місця, зайнятість населення, розвиток промисловості, зокрема, машинобудування.
Ми вважаємо, що сьогодні можливості промисловості України в частині виробництва вагонів та рухомого складу - локомотиви та швидкісні потяги – це дуже потужний сектор. І ми повинні робити все, щоб через систему локалізації, через спеціальну програму якнайшвидше в декілька разів збільшити обсяг виробництва у галузі.
Модернізація Укрзалізниці - це чудовий мультиплікатор для української економіки.
Зокрема, щодо вагонобудування. Сьогодні у вантажному вагоні – понад 95% локалізації. Ми робимо практично всі запасні частини, крім гальмівних систем. Але і гальмівні системи при довгостроковій програмі може освоїти український виробник.
Тож, за умови переорієнтації виробництва вагонів для УЗ на вітчизняного виробника, за 5 років матимемо:
- мультиплікативне зростання вітчизняної економіки з урахуванням суміжних галузей щонайменше на 350 млрд грн, або близько 10% додаткового зростання ВВП України;
- більш ніж 45 млрд. податків в бюджети різних рівнів;
- інвестиції в розвиток продуктивності виробництва в більш ніж 150 українських підприємств;
- 120 000 створених робочих місць в для фахівців важкої промисловості країни та зупинку відтоку професійних кадрів за кордон.
Розуміємо, що своїми силами Укрзалізниця цю програму не запустить для всього ринку. Тому ми прийняли рішення об'єднати зусилля з УЗ для того, щоб зробити цю програму національним проектом і за допомогою фінансування пулу державних банків за аналогією з програмою «Велике будівництво», запустити сьогодні і вагонобудівну програму, яка дасть дуже швидкий і якісний результат.
Також домовилися про додаткові швидкі кроки щодо врегулювання ринку вагонобудування і візьмемо участь в ряді зустрічей.
Зокрема, об'єднавши зусилля вагонобудівників і УЗ, ми піднімаємо питання ввезення в обхід ембарго вагонів з Російської Федерації. На території України наразі знаходиться близько 18 тисяч вагонів, які заїхали в режимі тимчасового ввезення. Ми посилимо позиції, щоб ці іноземні вагони не вбивали конкуренцію.
Також обговорили окремі питання, пов'язані з запчастинами, зокрема, боротьби з контрафактом (сертифікація, стандартизація, паспортизація запасних частин). І дуже оперативного впровадження рамкових контрактів.
Тобто зараз спільно з УЗ напишемо дорожню карту. І запрошуємо всіх, кому це цікаво, приєднуватися» - зазначив Руслан Іллічов.
«Впевнений, вагонний парк потрібно оновлювати! Це може забезпечити поштовх для розвитку вагонобудівної галузі та сприятиме створенню додаткових робочих місць.
Наразі гостро постає питання надлишку вагонів в країні, велика частина з яких давно вичерпала свій заводський ресурс. Будь-які зміни на ринку маємо починати з себе. Перші, до кого ми звернулися – це ФРУ.
Відтак, за результатами зустрічі домовлено розробити план заходів із покращення технічного стану вагонного парку в Україні та створити робочу групу, яка підготує і передасть уряду пропозиції щодо запровадження державної програми з підтримки вагонобудівної галузі України.
Плануємо працювати в такому складі: Федерація роботодавців, АТ Укрзалізниця, залучити власників вагонів, підприємства вагонобудівної галузі. Дякую Федерації роботодавців за запрошення, а учасникам – за конструктивну дискусію!» - сказав в.о. члена правління АТ «Укрзалізниця» Роман Веприцький.
Найближчім часом будуть розроблені пропозиції поетапного зменшення продовження строків експлуатації вантажних вагонів щоб уникнути профіциту вагонного парку та недопущення руйнування верхньої будови колії, шляхи фінансування закупівлі нових вагонів, сертифікація та паспортизація запасних частин для ремонтів.