Новини

Новини об’єднання, ділові новини та події

Національний проект «Модернізація «Укрзалізниці» в зоні особливої уваги ФРУ

Великі державні інфраструктурні проекти мають відповідати таким критеріям як сприяння зайнятості, зростання економіки, інноваційність. І модернізація УЗ всім цим критеріям відповідає. Нові локомотиви, залізничні шляхи, вагони – все це нові робочі місця для українців.

Під час форуму «Україна-30» закликали 2021-2022 роки зробити роками Великого будівництва на залізниці. Тому що УЗ – це величезний нерозкритий потенціал, який можна, як мінімум, порівняти з дорожнім будівництвом.

«Укрзалізниця» має значну кількість активів, але рівень їх зношеності сягає понад 90%. Це надзвичайно масштабний проект з точки зору технологій та інвестицій. І вітчизняні виробники готові його реалізовувати.

Послідовно продовжуючи цю тему, сьогодні зустрілися з Головою Правління Укрзалізниці Володимиром Жмаком та директорами ключових напрямків діяльності УЗ. У зустрічі взяли участь понад 20 представників провідних вітчизняних підприємств та галузевих об’єднань. Серед яких - Крюківський вагонобудівний завод, Інтерпайп, «Група ТАС», «Перша логістична компанія», УПЕК, концерн Нікмас, УкрІннМаш, «Аурум Груп», «АСТАРТА», «Укрметаллургпром», Союз хіміків України, Федерація залізничників України.

Цьогоріч вперше за всю історію незалежності України в державному бюджеті передбачені кошти на оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізація залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень – понад 4 млрд грн, зазначив Володимир Жмак.

Рекордні 27 млрд у проекті Фінплану УЗ на 2021 рік передбачено на капітальні інвестиції.

Зокрема, як вже повідомляли в УЗ, має бути модернізовано 157 локомотивів, здійснено реконструкцію близько 400 км залізничної колії, а також за рахунок коштів державного бюджету буде замовлено 100 пасажирських вагонів.

Вітчизняні підприємства здатні забезпечити Україну всіма видами рухомого складу, зазначили учасники зустрічі.

Географія постачальників галузі транспортного машинобудування охоплює всю Україну - це більше 200 підприємств.

Голова правління УЗ підкреслив, що на кожен долар, вкладений в інфраструктуру, економіка країни отримує до 5 доларів.

Однак для того, щоб оперативно розпочати цю важливу роботу, необхідно якнайшвидше затвердити Фінплан УЗ на 2021 рік та Порядок використання коштів за бюджетної програмою.

А ще таке виділення коштів має бути не разовою акцією, а хоча б 3-річним планом оновлення інфраструктури, вантажного парку УЗ, переконаний Володимир Жмак.

«Ми разом з «Укрзалізницею» будемо звертатися з цього питання до Уряду, Мінінфраструктури, Мінфіну та Мінекономіки. І вважаємо, що це правильно. Адже модернізація УЗ – це національна програма, це розбудова держави, велике будівництво зі значним мультиплікатором», - зазначив генеральний директор ФРУ Руслан Іллічов.

Дуже важливий напрямок - розвиток вітчизняного вагонобудування, зокрема, стимули до оновлення парку вантажних вагонів та виведення з експлуатації вживаних вагонів.

Адже прийняття Державної програми оновлення парку вантажних вагонів України із максимальним залученням українських виробників, ініціатором та розробником якої виступила ФРУ, дозволить забезпечити:

  • Надходження до бюджетів усіх рівнів–понад 31млрд.грн.
  • Приріст ВВП–2,3%, з урахуванням мультиплікаційного ефекту – 8%.
  • Близько 15 тис. робочих місць у вагонобудуванні та понад 30 тис. робочих місць в суміжних галузях.

Водночас залишаються неврегульованими питання:

  • довгострокового планування закупівель
  • прозорості публічних закупівель,
  • укладання середньострокових та рамкових угод з постачальниками,
  • паритетності умов договорів з ними,
  • прийняття узгодженої усіма учасниками ринку редакції наказу МІУ «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті»,
  • посилення відповідальності щодо технічного стану та ремонту вантажних вагонів,
  • посилення контролю щодо унеможливлення використання контрафактної продукції та несертифікованих запчастин.

Дійшли згоди спільно працювати над вирішенням цих питань у рамках окремих робочих груп.

Руслан Іллічов зазначив, що ФРУ підтримує УЗ щодо:

  • необхідності усунення правових колізій, коли Укрзалізниця сплачує податок на землю під коліями, чого немає майже в жодній країні ЄС, та акциз на паливо,
  • компенсації вартості пасажирських перевезень як це передбачено ЗУ “Про залізничний транспорт”.

Ми також вітаємо плани Укрзалізниці збільшити доходи без перегляду тарифів, а переважно за рахунок розширення вантажної бази, збільшення завантаження власного вагонного парку та прискорення реалізації накопиченого металобрухту.