Сьогодні на АТ «Черкаський автобус» провели зустріч ініціативної групи народних депутатів з керівниками профільних підприємств щодо підтримки локалізації продукції машинобудування під час публічних закупівель.
У зустрічі беруть участь генеральний директор ФРУ Руслан Іллічов, Роксолана Підласа, заступник голови Комітету ВР з питань економічного розвитку, Олександр Завітневич, голова Комітету ВР з питань національної безпеки, оборони та розвідки, Олександр Скічко, голова підкомітету з питань залізничного транспорту та інфраструктури Комітету ВР з питань економічного розвитку, Дмитро Ляшов, перший заступник голови Черкаської обласної державної адміністрації, Борис Райков, член Президії Ради Федерації, голова правління Черкаського обласного об’єднання організацій роботодавців.
Як відомо, 21 липня Верховна Рада прийняла у першому читанні законопроєкт №3739 від 24.06.2020 р. « Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості», ініціаторами якого виступили 38 народних обранців з різних депутатських фракцій та груп за активної участі та підтримки Федерації.
Нагадаємо, що згідно документу вже з 1 січня 2021 року частка локалізації для залізничного та громадського транспорту повинна бути не нижче 30-35%. А для комунальної, спецтехніки і енергетичного обладнання - від 25 до 40% в залежності від складності виробництва.
Головний лейтмотив зустрічі народних депутатів й промисловців: незважаючи на шалений тиск деяких політиків, експертів з дискредитації ідеї як такої та їхніх пліток про відсталі неконкурентні виробництва, локалізація - чи не єдиний шлях відродження промисловості та можливість для України справжньої кооперації з світовими виробниками та включення до виробничих ланцюгів. По іншому просто не буває, зазначає Генеральний директор ФРУ Руслан Іллічов. Адже локалізацію не можна розглядати як виключно підтримку вітчизняних виробників. Водночас це ще запрошення та стимул до інвестицій, а українські компанії можуть і вже виробляють конкурентні серійні продукти, маючи багато іноземних партнерів в їх локалізації. Тому вже наступної парламентської сесії ФРУ буде наполягати на ухваленні законопроєкту у цілому.
Що ж до вітчизняного виробництва, то наочний тому приклад - АТ «Черкаський автобус», яке виробляє автобуси ATAMAN та вантажні автомобілі ISUZU . Згідно з даними Асоціації автовиробників України «Укравтопром», минулого року підприємство в цілому виготовило 441 автобус — стільки ж, скільки й у 2018 році. «Черкаському автобусу» належить практично половина (49,66%) всього виробництва автобусів в Україні. Керівник бізнесу Олександр Дорош провів екскурсію підприємством та наочно продемонстрував, які переваги отримають виробники автобусів від впровадження локалізації і надходження інвестицій. Адже потужності підприємства, на якому наразі працюють понад 435 працівників, дозволяють виробляти 3 тис. автобусів та 1,2 тис. вантажних автомобілів на рік. Крім того, розширення виробництва дозволить виготовляти автобуси довжиною до 18 м.